آجر کوره شاموتی با تحمل حرارتی 1400 درجه



  شاموت ماده اصلی تشکیل دهنده متریال آجر نسوز شاموتی است که به انگلیسی  نامیده می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این آجر نسوز ترکیبی از چند نوع مواد معدنی و فلزی شامل اکسید آلومنیوم با فرمول شیمیایی Al2O3 و سيليس با فرمول شیمیایی SiO2 می باشد.

از دیگر مواد تشکیل دهنده آجر شاموتی نسوز می توان به اکسید آهن اکسید اهن با ۲.۵ تا ۳ درصد ، تقریبا سه درصد تیتانیوم و مقادیر کمی اکسید منیزیم، اکسید کلسیم، اکسید سدیم و اکسید پتاسیم اشاره کرد.

کاربرد آجر شاموتی کوره

بواسطه تحمل بالای درجه حرارت آجر شاموتی، از این آجر در موارد متعددی همچون کف، سقف و دیوارههای کورهای صنعتی و یا پیش گرم کورهای مختلف استفاده می شود.

لازم بذکر است که آجرهای شاموتی همانند دیگر مدلهای آجر کوره در ابعادمختلفی تولید می شوند که از پرفروشترین سایزهای آجر کوره شاموت می توان با ابعاد NF1 , NF2 آجر کوره دوار یا آجر دهنه شاموتی، آجر شاموتی کونیک و آجرکف کوره در ابعاد مختلف نام برد.

 

فرایند تولید آجر شاموتی کوره

ماده اولیه اصلی آجرهای شاموتی، رس است. بخشی از رس می‌بایست تحت عملیات پیش‌پخت قرار بگیرد. این کار در دمای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد در کوره‌های قائم، کوره‌های دوار یا کوره‌های تونلی صورت می‌گیرد. و از سیمان نسوز یا خاک نسوز معمولا بعنوان ملات برای ساخت کوره ها استفاده میشود

محصول این فرایند شاموت است که می‌بایست خرد و دانه‌بندی شود. شاموت دانه‌بندی شده، سپس با مقدار مناسبی رس و آب مخلوط می‌شود. مراحل بعدی عبارتند از شکل‌دهی، خشک کردن و پختن. پخت آجرهای شاموتی معمولاً در دمای ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد در کوره تونلی صورت می‌گیرد

فراورده های نسوز کاف

https://kaafco.com/kiln-brick/

Comments

Popular posts from this blog

کاربرد آجر صنعتی در کوره های ذوب فلزات

کاربرد آجر نسوز صنعتی

معرفی انواع جرم نسوز و کاربرد آن در صنعت