کاف تولیدکننده آجر نسوز کوره های صنعتی

 


گروه صنعتی کاف فعالیت خود را در زمینه آجر نسوز کوره آغاز و با توجه به نیاز بازار به تامین فراورده های نسوز کورهای صنعتی فعالیت خود را در جهت تامین انواع آجرهای نسوز از قبیل آجر منیزیتی،آجر شاموتی، آجر سیلیسی، آجر سمیرم و آجر کوره آلومینی، آجر سبک عایق حرارتی، سیمان نسوز و انواع جرم های سبک و سنگین ریختنی و کوبیدنی توسعه داد.

ما در تمام این سالها همواره در تلاش بوده ایم تا باکیفیت ترین و مرغوبترین محصولات دیرگداز و نسوز را در اختیار صنعتگران ایرانی و خارجی قرار دهیم در این راستا فراورده های نسوز کاف توانسته است طیف وسیعی از آجر های کوره و انواع ملاتهای نسوز را برای صنایع آهن و فولاد، آلومینیوم، صنایع مس، سیمان، آهک، نفت و پتروشیمی، صنایع شیشه و سرامیک تامین کرده سهمی هرچند کوچک در توسعه صنعت ایران بزرگ ایفا کنیم.

ازمهمترین ویژگی اجر های نسوز مقاومت بالای آن در برابر حرارت می باشد. انواع اجرهای کوره باتوجه به کاربرد و تحمل درجه حرارت متفاوت می باشد که می توان به آجرهای نسوز شاموتی، آجر آلومین با آلما 60 ، آجر آلما 70، اجر آلما 80، آجر منیزیتی و آجر سبک عایق حرارتی نام برد

آجر نسوز کوره کــاف

آجر نسوز به طور گسترده در کوره های صنعتی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نسوزها مواد جامدی هستند که در هر شرایطی حتی در تماس با مایعات خورنده یا گازها می توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کرده و عملکرد فیزیکی خود را حفظ کنند. آجر نسوز برای تمام فرآیندهای درجه حرارت بالا، مانند تولید فلزات، سیمان، شیشه و سرامیک ها ضروری است.  در حال حاضر انواع مختلفی از مواد نسوز وجود دارد که برای تامین نیاز بخش های صنعتی مختلف طراحی و تولید شده اند. 

نسوزها را می توان به روش های مختلف طبقه بندی کرد، که متداول ترین آنها بر اساس روش نصب، نوع اتصال (معتدل، پخته شده) و ترکیب شیمیایی (اسیدی، اساسی یا خنثی) است.  نسوزها یا آجر نسوز در یک هندسه از پیش تعریف شده فشرده می شوند و به همین ترتیب نصب می شوند، در حالی که مواد نسوز، که معمولاً، به صورت پودر تهیه می شوند و در هنگام نصب با ریختن، ماله کردن، گلوله زدن، لرزش و تزریق به صورت پودر در می آیند.  در گروه مواد نسوز شکل می توان بین آجرهای سرامیکی و پیوند کربن تمایز بیشتری قائل شد. آجرهای پیوند خورده یا آتش زده در دمای بالا (۱۵۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های موقتی و فرآیند پخت تشکیل می شوند، در حالی که آجرهای پیوند خورده یا خوی در دماهای پایین‌تر (۳۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های هیدروکربن (رزین، روغن و … ) و مقاومت نهایی در هنگام شلیک درجا ایجاد می شود.

راهنمای خرید آجر نسوز صنعتی

برای خرید آجر نسوز باید درک کاملی از ویژگی های هر کدام از آجرهای موجود در بازار داشته باشید. به طور کلی می توان مزیت های این نوع آجرها را این گونه برشمرد:

     عملکرد عالی

قدرت بالا

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا

هزینه های نگهداری پایین

آجر نسوز برای تمام فرآیندهای درجه حرارت بالا، مانند تولید فلزات، سیمان، شیشه و سرامیک ها ضروری است. تخمین زده می شود که هر سال حداکثر ۲۸ میلیون تن مواد نسوز مصرف شده تولید شود. با وجود این مقادیر قابل توجه، به دلیل فراوانی مواد اولیه بکر با هزینه کم و هزینه های دفع کم مواد، عمدتا بی اثر، بازیافت مواد نسوز مصرف شده مورد توجه کمی قرار گرفته است.  البته میزان نسوز بودن هر کدام از آجرها به مواد اولیه آن بستگی دارد، هر کدام از آجرهای موجود میزان قابل توجهی از حرارت را تحمل می کنند. برای این که به صورت کامل با آجر نسوز و ویژگی های هر کدام از آنها آشنا شوید، بهتر است مقالات منتشر شده را یک بار مرور کنید. 

https://kaafco.com/

 

Comments

Popular posts from this blog

کاربرد آجر صنعتی در کوره های ذوب فلزات

کاربرد آجر نسوز صنعتی

معرفی انواع جرم نسوز و کاربرد آن در صنعت