با توجه به ساختاری که آجر نسوز سمیرم دارد به خوبی گرما و حرارت را تحمل می‌کند. به همین دلیل این آجر در شومینه های معمولی تا کورهای صنعتی که دمایی تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد دارند مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا از سیمان نسوز و خاک نسوز بعنوان ملات این آجر استفاده میشود.

آجرهای نسوز سمیرم عمدتاً شامل SiO2 و Al2O3 می‌شوند. میزان سیلیس و آلومین در ترکیب آجر نسوز سمیروم به نسبت کمتر از آجر شاموتی است. همچنین آجرسمیرم دارای Fe2O3، TiO2 و مقادیر کمی اکسید منیزیم، اکسید کلسیم، اکسید سدیم و اکسید پتاسیم است.

خاک نسوز سمیرم ماده اصلی تشکیل دهنده متریال آجر نسوز سمیروم است که به انگلیسی  نامیده می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این آجر نسوز ترکیبی از چند نوع مواد معدنی و فلزی شامل اکسید آلومنیوم با فرمول شیمیایی Al2O3 و سيليس با فرمول شیمیایی SiO2 می باشد.

کاربرد آجر سمیرم کوره

بواسطه تحمل بالای درجه حرارت آجرهای سمیرم، از این آجر در موارد متعددی همچون کف، سقف و دیوارههای کورهای صنعتی و یا پیش گرم کورهای مختلف استفاده می شود.

موارد استفاده آجر سمیرم در کوره صنعتی

مهمترین کاربردهای آجر نسوز سمیرم در پوشش دیوار داخلی کوره‌ها، دستگاه دمش کوره بلند، ریخته‌گری ،خروجی کورهای سیمان و نورد ،کورههای زغال سنگ و … می‌باشد.

بخاطر تحمل درجه حرارتی بالا، از این محصول در موارد متعددی همچون موارد زیر استفاده می شود.

  • صنایع زغال سنگ و آهک
  • زباله سوزهای نفتی
  • کوره ذغال سازی
  • خروجی کوره های سیمان و نورد
  • استفاده در کوره های آهک و گچ
  • دیواره و سقف کوره های عملیات حرارتی و آبکاری

Comments

Popular posts from this blog

کاربرد آجر صنعتی در کوره های ذوب فلزات

کاربرد آجر نسوز صنعتی

معرفی انواع جرم نسوز و کاربرد آن در صنعت