معرفی انواع جرم نسوز و کاربرد آن در صنعت

 


جرم نسوز به ماده‌ای گفته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد. و از طریق انتقال حرارت به دیگر سازه‌ها، خراب نشود. این مواد برای ساخت قطعاتی با قابلیت مقاومت در برابر دماهای بالا استفاده می‌شوند. همچنین بعنوان پوشش کوره برای پخت مواد با دمای بالا و به‌طور کلی در صنایعی که با دماهای بالایی سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
در سال های گذشته جهت ذوب آلیاژهای آهنی، کارخانجات بیشتری روی به استفاده از کوره های القایی آورده اند. این کوره ها با توجه به کنترل پذیری بیشتر در فرایند ذوب گیری و هزینه های کمتر نسبت به کوره قوس (در ظرفیت های کمتر از ۵۰ تن) و همینطور کیفیت مناسب ذوب با اقبال بیشتری روبرو شده اند. جرم­های نسوز آلومینایی از بهترین محصولات دیرگداز جهت مصرف در لایه آستر نسوز کوره های القایی بوده که در انواع کیفیت ها جهت ایجاد بستر مناسب ذوب در کوره های القایی با ظرفیت ها و انواع ذوب مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. 

انواع جرم نسوز

کاربرد جرم نسوز چیست؟

جرم نسوز کوره یک ماده مقاوم در برابر حرارت بالا و شوک حرارتی است که در بسیاری از صنایع به کار می‌رود. یکی از کاربردهای اصلی جرم دیرگداز در صنایع فولادسازی است. در کوره‌های فولادسازی برای حفاظت از دیواره‌های داخلی کوره و کاهش خوردگی آن‌ها، جرم نسوز به‌عنوان لایه‌ای ایمن در قسمت‌های مختلف کوره استفاده می‌شود.
جرم‌های نسوز به دلیل خواص مقاومتی و عایق حرارتی بالایی که دارند، در صنایع مختلف مانند فولادسازی، شیشه‌سازی، سرامیک‌سازی، آلومینیوم‌سازی، هوافضا و خودروسازی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در صنایعی که به دمای بالا و شوک حرارتی مستقیم یا غیرمستقیم دچار می‌شوند مانند کوره‌های آجری، کوره‌های صنعتی، پاتیل‌های ذوب و غیره، جرم نسوز به‌کار می‌رود.
قیمت جرم نسوز کوره تحت تأثیر عوامل گوناگونی مانند اندازه، ظرفیت، مواد ساختمانی، ویژگی‌های فنی، شرکت سازنده، تکنولوژی و نوسانات بازار قرار می‌گیرد. برای تعیین قیمت مناسب جرم دیرگداز کوره، بهتر است با کارشناسان فروش فرآورده های نسوز کاف تماس بگیرید. و با توجه به نیازهای خود، جرم کوره مناسب را انتخاب کنید.

Comments

Popular posts from this blog

کاربرد آجر صنعتی در کوره های ذوب فلزات

کاربرد آجر نسوز صنعتی