کاربرد آجر نسوز صنعتی

 


آجر نسوز صنعتی نوعی آجر است که از خاکهای چینی و نسوز تولید میشود و با ساختار مولکولی متراکم و ظریف است. و نحوه تولید این نوع آجر صنعتی کوره به این صورت است که ابتدا سنگ ها را آسیاب کرده و سپس به خاک نرم تبدیل می شود و پس از 3 روز پخت در کوره در دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ساخته میشود. همانطور که از اسم آن برمی آید این آجر با مقاومت حرارتی بالایی که دارد در کوره ها و پاتیل ها و عایقکاری صنعتی کاربرد فراوان دارد.

طبقه بندی آجر نسوز صنعتی

طبقه بندی آجر کوره نسوز به ماده اولیه اصلی آن برمی گردد. در حال حاضر تولید کنندگان از مواد زیادی برای تولید آجر نسوز صنعتی استفاده می کنند مانند، مواد سیلیکات آلومینا، سیلیس و زیرکَن که معمولاً در دمای پایین مورد مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این مواد نسوز اساسی، از جمله منیزیا، دولوما و اسپینل، اغلب با کربن و گرافیت ترکیب می شوند و در محیط های بسیار اساسی استفاده می شوند. آنها می توانند بالاترین درجه حرارت عملکرد را تحمل کنند اما در معرض هیدراتاسیون قرار دارند و بنابراین به نگهداری مناسب نیاز دارند.

آجر شاموتی 

آجر سمیرم

آجر آلومینایی

آجر منیزیتی

آجر های زیرکونیوم

آجرهای عایق 

آجرهای سیلیسی


آجر صنعتی نسوز در مصارف صنعتی

آجر صنعتی نسوز در مصارف صنعتی، یکی از انواع آجرهایی است که به عنوان مصالح ساختمانی در برابر حرارت بالا مقاومت می کند. رنگ این آجرها سفید متمایل به زرد است و وزن هرکدام حدود 3 کیلوگرم می باشد. این آجرها باید نقطه همجوشی بالایی داشته باشند. برای ساخت این آجرها از خاک نسوز استفاده می شود، این خاک رس می تواند در برابر دمای بالا بدون هیچ تغییر قابل ملاحظه ای در خواص ساختاری مثل ذوب یا نرم شدن به خوبی مقاومت کنند. جهت دریافت قیمت آجر صنعتی با کارشناسان

خاک رس در آجر صنعتی

خاک رس در آجر نسوز در مصارف صنعتی، باید حاوی درصد بیشتری از سیلیس  و آلومینا غیر مضر باشد. این آجرها باید مقدار کمی آهک مضر، منیزیم، اکسید آهن و مواد قلیایی داشته باشند. سیلیس در دمای حدود 2800 درجه سانتی گراد نرم می شود و در نهایت دمایی حدود 3200 درجه سانتی گراد ذوب شده و تبدیل به یک ماده شیشه ای خواهد شد. جهت دریافت قیمت آجر صنعتی صنعتی با کارشناسان فرآورده های نسوز کاف در ارتباط باشید.

نحوه ساخت انواع کوره با آجر نسوز

کوره ها 2 وظیفه ی اصلی و متفاوتی دارند که باعث می شود نحوه ساخت کوره با آجر نسوز نیز متفاوت باشد. وظیفه کوره های گرمایش یا پخت مصالح می باشد. با توجه به 2 مورد ابعاد کوره، محیط و مساحت نیز متفاوت می باشد. ساخت کوره با آجر نسوز در ابعاد و صنعت های بزرگ نیازمند کمک گرفتن از متخصص هایی در این حوزه می باشد و نمی توان آموزش هایی در این خصوص در اینترنت منتشر کرد.

با استفاده از آجر نسوز می توانید مقاوم ترین کوره ها را بسیازید. آجر صنعتی شاموتی همانطور که از نامش پیداست با خاک نسوز تولید می شود. و در برابر حرارت بالای 1000 درجه بسیار مقاوم میباشد. بصورت کلی نحوه ساخت کوره مقاوم با آجر نسوز به این شکل می باشد که ابتدا باید آجر را به شکلی مناسب برای مثال (دایره ای) در بیاورید و سپس با استفاده از چسب مخصوص آجری آن ها را به یکدیگر بچسبانید، در آخر با استفاده از سیمان نسوز کوره را بسازید.

منبع : خرید آجر نسوز صنعتی 

مجله صنعت نسوز ،  صنعت مواد نسوز ، دانستنیهای دیرگداز ، صنایع نسوز ایران ، مواد دیرگداز ، لیکپین

Comments

Popular posts from this blog

کاربرد آجر صنعتی در کوره های ذوب فلزات

معرفی انواع جرم نسوز و کاربرد آن در صنعت